Een stap vooruit – in-house EMC-testruimte voor ontwikkeling van elektronica

15 oktober 2018 Bij Plymovent staat productontwikkeling centraal, door voor schone lucht op het werk vernieuwende oplossingen te ontwikkelen die de klanten meer waar voor hun geld bieden.

Voor dit doel werken wij constant aan de groei van in-house productontwikkeling, zowel op mechanisch als elektronisch niveau. Voor het laatstgenoemde heeft Plymovent geïnvesteerd in een in-house EMC-testruimte, waarmee onze elektronica-ingenieurs een complete testreeks kunnen uitvoeren op prototypes en testmodellen van printplaten.

EMC is een overkoepelende term voor een aantal voorschriften en normen die de tests en procedures beschrijven over hoe de hoeveelheid straling moet worden gemeten die een product mag produceren, en de hoeveelheid die het product moet weerstaan. Conformiteit met EMC-voorschriften is niet zomaar iets voor de lol, maar is een verplicht onderdeel van de vereisten voor CE-markering.

Hoofdingenieur Elektronica Marcel de Blok: “Door te kunnen beschikken over deze in-house EMC-testfaciliteit zijn de cyclustijden van productontwikkeling korter, is de snelheid van het leerproces groter en bereikt de innovatieve productontwikkeling de markt aanzienlijk sneller. Dit versterkt onze positie om voor onze klanten betere producten te maken die meer toevoegen.”

*Privacy Statement