Brandweer van White Springs

Brandweer verwijdert concurrerende systemen en gaat verder met Plymovent

13 december 2017 De brandweer van White Springs in de Verenigde Staten maakte gebruik van een andere leverancier die een uitlaatgasverwijderingssysteem met slangen had geïnstalleerd voordat zij in zee gingen met Plymovent.

Er waren echter veel problemen met het systeem, zoals een foutieve installatie, slechte service, ontoereikende systeemprestatie en veiligheidskwesties. De brandweer in White Springs besloot daarom binnen een jaar om verder te gaan met Plymovent.

De brandweer van White Springs had er vooral problemen mee om het systeem los te koppelen van de uitlaatpijp. Uiteindelijk besloten zij om Plymovent in te schakelden. Het systeem schoot voortdurend los van de elleboog, waardoor giftige dieseldampen weer in de werkplaats terechtkwamen. Volgens Assistant Fire Chief Jeffrey McGuigan klaagden brandweermannen er ook over dat zij voorover moesten buigen om de nozzle aan de uitlaatpijp te haken en daarom uit frustratie niet langer gebruikmaakten van het systeem.

Air Cleaning Systems van NY (ACS), de erkende Plymovent-distributeur voor dit gebied, bracht onmiddellijk een bezoek aan de brandweer van White Springs, en presenteerde de Plymovent-systemen voor afzuiging van uitlaatgassen, die volledig aan de normen voldoen. Vanwege het superieure kwaliteitsproduct dat Plymovent biedt en drie decennia ervaring van ACS met installatie en service van systemen die uitstekend werken, viel het besluit om door Air Cleaning Systems het Plymovent-systeem te laten installeren. De resultaten zijn spectaculair en de brandweer van White Springs is nu heel gelukkig met het product van Plymovent en het gebruiksgemak hiervan. “Het is niet langer nodig voorover te buigen en het systeem aan te haken. Zo zou het moeten zijn, veilig en eenvoudig”, zegt Assistant Chief McGuigan.

Met 25 tot 30 personen bestaat de brandweer van White Springs geheel uit vrijwilligers. Van de drie brandweerkazernes wordt in White Springs het vaakst de hulp ingeroepen van deze brandweerkazerne om branden te bestrijden op bedrijfsterreinen en in woonwijken. De installatie van dit Plymovent-afzuigsysteem waarmee uitlaatgassen van voertuigen worden verwijderd, heeft geleid tot de volgende voordelen: een werkomgeving die gezonder is door de blootstelling aan gevaarlijke dieseluitstoot en gassen uit oude en nieuw voertuigen te verminderen; een schonere werkomgeving; uitstekende klantenservice en het gemak van de gebruiksvriendelijke “Click and Seal”-systeemaansluiting. En nog vele andere.

Lees de volledige case study via: White Springs Fire Department.

Over Plymovent

Al meer dan 40 jaar zorgen wij ervoor dat de lucht in brandweerkazernes schoon is. Dat is ons werk. Wij leveren hoogwaardige producten waarmee brandweerlieden, medewerkers van hulpdiensten en anderen worden beschermd tegen schadelijke dieseluitlaatgassen. Onze bronafzuigingssystemen die volledig automatisch worden opgestart en losgekoppeld, zijn de aanbevolen methode om in uw brandweerkazerne de emissie van uitlaatgassen onder controle te brengen, zowel in bestaande brandweerkazernes als in nieuw opgeleverde faciliteiten.

*Privacy Statement