Plymovent voldoet aan klantenwens met nieuwe supply chain

08 oktober 2013 Plymovent heeft bijna anderhalf jaar gewerkt aan de verbetering van zijn supply chain. Dit is gedaan om snellere levertijden te realiseren, en zo te kunnen voldoen aan de hedendaagse wens van de klant.

Eén Europees supply chain centrum

Alle Europese assemblagewerkzaamheden van de bedrijfseenheid Industrial Products zijn verplaatst naar de centrale fabriek van Plymovent in Alkmaar. Door alle producten op één locatie af te handelen wordt niet alleen ons kwaliteitsproces geoptimaliseerd, maar zijn wij ook in staat efficiënter te werken. Plymovent is een toegewijde gecertificeerde ISO-partner, kwaliteitsprocessen vormen een zeer belangrijk onderdeel van de dagelijkse werkzaamheden.

Eén Europees distributiecentrum

Om snellere leveringstijden binnen Europa te kunnen realiseren, hebben wij in Doesburg een distributiecentrum geopend. Dit distributiecentrum houdt het hoofdassortiment van Industrial Products op voorraad. Uit voorraad leveren geeft Plymovent de mogelijkheid om zijn bronafzuiging, zoals afzuigarmen en mobiele filterunits, snel bij distributeurs en eindgebruikers te bezorgen.

Tevreden klanten

Met deze snellere leveringstijden, het verbeterde kwaliteitscontroleproces en een meer flexibele werkwijze kijkt Plymovent uit naar de komende herfst/winter. Huib van den Berg, Vice President Business Unit Industrial Products, legt uit: “Het herstructureringsproject van onze supply chain heeft vele uitdagingen gekend. Helaas leidde dit soms tot langere leveringstijden, wat voor onze distributeurs en klanten erg vervelend was. Wij zijn erg blij dat dit nu achter ons ligt, en daarom kijken wij er nu naar uit om snellere leveringstijden te kunnen garanderen –en dus tegemoet kunnen komen aan de wens van onze klanten– zoals we behoren te doen!”