Plymovent presenteert zijn systemen op de vakbeurs Schweissen & Schneiden

08 juli 2013 Plymovent presenteert zichzelf op de Schweissen & Schneiden in Essen, Duitsland, dé grootste vakbeurs omtrent lassen en snijden in Europa.

Plymovent toont zijn producten en systemen voor het afzuigen van lasrook en snijrook in hal 1.0, stand D143.

Systeemoplossingen

Op deze vakbeurs staan de systeemoplossingen van Plymovent centraal, zoals het ruimtelijke ventilatie- en filtratiesysteem Diluter. Het Diluter-systeem is ontwikkeld om in een werkomgeving las- en snijrook onder controle te houden door deze te verdunnen met schone lucht. Dit zorgt ervoor dat uw bedrijf de wettelijke limieten voor de concentratie van lasrook in uw werkplaats niet overschrijdt.

Daarnaast presenteert Plymovent SHIELD fire safety solutions. Deze oplossingen zijn ontwikkeld om het risico te minimaliseren dat in uw lasrookafzuig- en filtratiesysteem brand ontstaat. Filterbranden hebben vele oorzaken, zoals olieachtige lasrook of te veel vonken en te veel spatten. Gebrekkig onderhoud speelt ook een rol. Plymovent is aanwezig om u er alles over te vertellen!

Natuurlijk presenteren wij ook onze kernproducten op het gebied van lasrookafzuiging bij de bron, zoals onze kunststof en metalen afzuigarmen en onze compacte DraftMax-werkbank met onder- en achterafzuiging. FlexHood, de modulaire afzuigkap van Plymovent, blijft de perfecte oplossing voor (bewegende) lasrobots en tafels voor lasersnijden, en wordt ook gepresenteerd op Schweissen & Schneiden.

Huib van den Berg, Vice President Business Unit Industrial Products: “Het is nu de tijd om in deze tak van industrie het verschil te maken. Wij hebben meer dan 35 jaar ervaring en weten precies wat lassers nodig hebben: een schone, veilige en gezonde werkomgeving. Wij zijn er om dit te realiseren! Deze keer richten wij ons op onze maatwerksystemen. Plymovent is niet zomaar een bedrijf dat producten verkoopt. Wij bieden professionele systeemoplossingen, en geven advies, ontwerpen, installeren, trainen, en onderhouden uw systeem op locatie.” Hij vervolgt: “Milieuvriendelijkheid is niet alleen nu onderwerp van gesprek. Slimme besturingen zorgen ervoor dat het milieu veel minder wordt belast, besparen op energie en zijn kostenefficiënt. In Essen willen wij graag laten zien wat wij te bieden hebben, omdat er meer is dan afzuigen en filtreren!”

On-site presentaties

Elke dag geven onze accountmanagers een reeks presentaties om uit te leggen wat onze werkmethoden zijn. Daarnaast demonstreren zij ook, ter plekke, de producten en systemen van Plymovent. Zorg ervoor dat u ons bezoekt. Het actuele presentatieschema is beschikbaar op onze stand.

Schweissen & Schneiden           Plymovent

16-21 september 2013              Hal 1.0