Plymovent investeert actief in duurzame energie

26 april 2016 Onlangs heeft Plymovent in Thailand een nieuwe fabriek geopend. Omdat duurzaamheid een van de speerpunten is binnen het beleid van Plymovent, is ervoor gekozen om zonnepanelen op het dak te plaatsen.

Zonne-energie maakt gebruik van de grootste gratis energiebron ter wereld: de zon.

In één uur levert de zon meer energie op het aardoppervlak dan de gehele wereld in een kalenderjaar verbruikt. Zonnepanelen zetten deze zonne-energie om  in elektriciteit: zonnestroom.

Dit is de schoonste en meest kostenefficiënte manier om in de energiebehoefte te voorzien. Bovendien is het betrouwbaar omdat de zon elke dag opnieuw energie produceert.

De zonnepanelen op het dak van de Plymovent fabriek in Thailand heeft een capaciteit van 100kWp. De verwachting is dat de opbrengst per maand ongeveer 13,5MWh zal zijn wat betekent dat op dit moment het gebouw met de lasersnijmachines en frees- en draaibanken zelfvoorzienend is wat betreft de energievoorziening.

Deze besparing per maand van 13,5 MWh staat gelijk aan het gemiddeld verbruik van meer dan 52 Nederlandse huishoudens in een maand.

Hiermee bespaart Plymovent enorm op energiekosten maar draagt ook bij aan het vergroenen van het bedrijf.