Plannen voor herstructurering van de leveringsketen van de Plymovent-groep

01 september 2011 In januari 2011 is Plymovent begonnen met een uitgebreide evaluatie van zijn leveringsketen. Dit heeft geleid tot een voorstel om de leveringsketen te herstructureren.

De wens om onze leveringsketen te herstructureren is gebaseerd op de behoeften van onze klanten en onze ambitie om te groeien die vereist dat wij ons sterk moeten richten op onze kerncompetenties.

Vandaag hebben wij onze werknemers geïnformeerd dat wij besprekingen met de vakbonden zullen voeren over het voorgestelde herstructureringsprogramma dat zal leiden tot de sluiting van onze productiefaciliteiten in Lycksele in Zweden in juli 2013. De voorgestelde sluiting is het resultaat van een uitgebreide en zorgvuldige analyse.

Het voorstel is om, in overleg met de vakbonden, onze Europese assemblagewerkzaamheden slechts op één locatie te concentreren, in Alkmaar, en de assemblagewerkzaamheden in Noord-Amerika uit te breiden om onze groei-ambities voor de komende jaren te ondersteunen.

De voorgestelde herstructurering zal de continuïteit van de betrekkingen met onze klanten niet beïnvloeden. Plymovent heeft zijn belanghebbenden geïnformeerd over het voorgestelde herstructureringsprogramma en zal dit blijven doen.