Euromate wordt Plymovent

22 november 2010 Sinds 2006 maakt zowel Euromate als Plymovent deel uit van de Clean Air Group. Vanaf januari 2011 worden door de Clean Air Group de activiteiten gecontinueerd onder één bedrijfsidentiteit: Plymovent.

De Clean Air Group (de houdstermaatschappij) en Euromate krijgen als gevolg hiervan de naam Plymovent. De dochterbedrijven Lucom (Nederland) en Clean Air Group (South Africa) krijgen de andere bedrijfsidentiteit in 2012. Onder deze nieuwe naam zal Plymovent verdergaan met het ontwikkelen van producten, systemen en diensten voor schone lucht op het werk.

Op dit moment biedt zowel Euromate als Plymovent oplossingen voor afzuiging en filtratie van lasrook, maar ook productlijnen die elkaar complementeren. Euromate heeft een goede reputatie opgebouwd als leverancier van tabaksrookoplossingen met producten zoals luchtreinigers en rookcabines. Plymovent biedt aan de andere kant producten en systemen voor de afzuiging van olienevel in de metaalbewerkingsindustrie en afzuigsystemen voor uitlaatgassen in bijvoorbeeld brandweerkazernes en onderhoudsgarages. Door de twee merken samen te voegen wordt een sterker merk met een bredere assortiment gecreëerd.

Eduard de Haan, President en Chief Executive Officer van de Clean Air Group, geeft enthousiast het volgende commentaar: “De economische recessie vraagt om creativiteit en heeft in een aantal gevallen de strategische besluitvorming versneld. Om de efficiency in onze organisatie te vergroten en onze marktpositie te versterken, zullen wij vanaf 1 januari 2011 verdergaan onder één bedrijfsidentiteit. Na 35 jaar behoort de bedrijfsnaam Euromate tot het verleden. Voor onze werknemers en klanten is dit een grote verandering, maar dit besluit zal in de nabije toekomst al vruchten afwerpen”.

De ‘nieuwe’ Plymovent Group beschikt over fabrieken in Alkmaar, Lycksele (Zweden) en Zuid-Afrika (voor de lokale markt). Plymovent beschikt over een wereldwijd distributienetwerk van 11 verkoopkantoren in België, Canada, China, Frankrijk, Duitsland, India, Nederland, Zweden, Zuid-Afrika, de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. In meer dan 45 andere landen wordt Plymovent vertegenwoordigd door een netwerk van erkende distributeurs. Het hoofdkantoor van Plymovent bevindt zich in Heerhugowaard.