Effectieve Plymovent-afzuiging op de testlocaties van Nortek Global HVAC

12 september 2016 Plymovent heeft onlangs 2 FlexHood-systemen geïnstalleerd in de testgebieden van Nortek.

Nortek Global HVAC, voorheen Reznor Europe, is de Europese marktleider in de ontwikkeling en productie van hoogefficiënte HVAC-units voor de industriële en commerciële markt. Het bedrijf heeft wereldwijd locaties. Nortek Global HVAC Belgium NV in Menen heeft de hulp ingeroepen van Plymovent om een efficiënt afzuigsysteem te implementeren voor de rook die tijdens het testen van deze gasgestookte luchtverwarmers wordt geproduceerd.

Elke unit wordt in het testgebied op de testlocatie getest voordat deze wordt verpakt en verzonden. De twee testgebieden zijn afgedekt met een FlexHood-systeem, een systeem van Plymovent-afzuigkappen. Tijdens fabricatie van de warmtewisselaar wordt een olie gebruikt als smeermiddel in het vormingsproces. Het FlexHood-systeem is nodig om de rook af te zuigen die zich ontwikkelt als gevolg van het afbranden van de restolie.

Een van de testgebieden is onderverdeeld in 4 compartimenten. Elk compartiment heeft zijn eigen dakventilator en wordt door middel van strips gescheiden van het andere. De strips stellen de werknemers in staat om de HVAC-units snel naar de testlocatie te brengen en daar weer uit te halen.

De Plymovent-installatie houdt de rook die tijdens de uiteindelijke tests wordt geproduceerd, binnen in de kap, waaruit deze wordt afgezogen. Dit verbetert in aanzienlijke mate de kwaliteit van de binnenlucht langs de assemblagelijnen en resulteert uiteindelijk in een werkomgeving die veiliger en gezonder is.

Meer informatie over dit referentieproject vindt u hier.